Özgül Öğrenme Güçlüğü (ÖÖG) okul çağı çocuklarında okuma, yazma ve matematik alanlarındaki öğrenme yeteneğindeki problemleri ifade etmekte olup bu çocuklar çoğunlukla yaşıtlarından beklenen performansın altında bir başarı göstermektedirler. DSM-5’e göre okuma bozukluğu, yazılı anlatım bozukluğu ve sayısal (matematik) bozukluğu ÖÖG’nin alt tipleri olarak tanımlanmıştır. Disleksi (okuma bozukluğu), diskalkuli (matematik bozukluğu) ve disgrafi (yazılı anlatım bozukluğu) gibi alt tipleri bulunmakta olup, bu isimler ÖÖG yerine kullanılmaktadır.
Toplumda görülme sıklığı ile ilgili yapılan çalışmalarda okuma bozukluğunun prevalansı %4-9 iken, matematik bozukluğunun prevalansı %3-7 arasında bildirilmiştir.
Matemetik Bozukluğu ise sayı ve miktar arasındaki ilişkinin anlaşılmasında, sayının veya miktarın karşılaştırılmasında, temel aritmetik işlemlerde yaşanan zorluklar şeklinde karşımıza çıkabilmektedir.